„СРБИЈА КАРГО“ СЕ УКЉУЧИО У ПРОЈЕКАТ „РАДНЕ ПРАКСЕ ЗА МЛАДЕ СА ИНВАЛИДИТЕТОМ“

У сарадњи са Националном службом за запошљавање, Унијом послодаваца Србије и Универзитетским центром за студенте са хендикепом, у Привредној комори Србије, 8. децембра, одржан је први едукативни програм, који је организовао Форум младих са инвалидитетом. Целокупан Пројекат, одвија се уз подршку Тима за социјално укључивање и смањење сиромаштва Владе Републике Србије, а свој допринос у виду пријема једног практиканта, ће дати  и наше Друштво. Као представник „Србија Карга“, едукативном програму  је присуствовала Тања Чворовић, саветник генералног директора.

Очекивани резултати реализације Пројекта се односе на увећане могућности за запослење младих са инвалидитетом и стицање нових знања и вештина путем похађања праксе, док ће, са друге стране, послодавци имати на располагању пилотиран модел праксе, уз примену инклузивних процедура, без оптерећења за свој буџет. Током прве фазе едукације, присутни су имали прилике да се упознају са способностима, односно могућностима особа са инвалидитетом,(појам инвалидитета, врсте, комуникација, терминологија,прилагођавање радне средине, инклузивни процеси), док ће у другој фази акценат бити стављен на прилику да се стекну менторске вештине кроз посебно дизајнирану менторску обуку, у циљу успешне инклузије током трајања праксе. Након заједничке сарадње у одабиру кандидата и идентификовања радне позиције, предвиђено је да практикант проведе три месеца у нашем предузећу у периоду од марта до јуна 2018. године.


ЗАПОСЛЕНИ У СТАНИЦИ ЦРВЕНИ КРСТ ДОБИЛИ НОВЕ ПРОСТОРИЈЕ

Извршне службе у станици Црвени Крст, које су биле смештене у станичној згради, оштећеној још током НАТО бомбардовања, крајем прошле недеље преселиле су се у реновирану зграду магацина „Србија Карга“.

Реновирање је започело с пролећа и од некадашње неугледне зграде магацина, направљене почетком прошлог века, добио се нов репрезентативан објекат са шест канцеларија, у који су сада смештени колска служба, робна благајна, шеф станице и оперативни помоћник, магационери и возовође. Садашњи простор је опремљен апсолутно свом неопходном инфраструктуром, која ће умногоме олакшати радно ангажовање запослених.

Реконструкција је подразумевала савремени систем парног грејања, изолацију зидова и плафона, нов кровни покривач, ПВЦ столарију, два мокра чвора, увођење нове ПТТ линије, сређивање приступног пута, као и паркинга иза зграде.

Завршне радове су обављали сами запослени, како би на тај начин дали свој допринос и убрзали  пресељење. Задовољство радника је очигледно и свакако ће нови  амбијент и осавремењени услови допринети још бољем радном учинку.

 

 


БЕРН – ОДРЖАНА ГЕНЕРАЛНА СКУПШТИНА   МЕЂУНАРОДНОГ КОМИТЕТА ЗА ЖЕЛЕЗНИЧКИ САОБРАЋАЈ (CIT)

Генерална скупштина , престижног међународног удружења, које окупља железничка предузећа и поморске компаније за превоз путника и/или робе, одржана је 16. новембра 2017. године у Берну.Скупштини су присуствовали генерални директор Душан Гарибовић и саветник генералног директора, Василије Крстић.

Том приликом, усвојене су измене и допуне прописа за превоз робе и путника у међународном саобраћају, које су припремиле радне групе и комисије. Усвојени су извештаји о раду у текућој години, као и Програм рада и Буџет CIT- а за наредну годину. Иначе, примарни задатак CIT – а је да преуреди одредбе међународног права које се односи на превоз железницом, на ниво примењив у пракси за железничка предузећа. У том циљу,  CIT израђује и ажурира документа и правне инструменте за међународни железнички саобраћај, стандардизује уговорне односе између клијената, превозника и управљача инфраструктуром и штити интерес железничких предузећа код законодавца и надлежних институција. Генерални директор, Душан Гарибовић, имао је прилику да размени мишљења и искуства са најзначајнијим људима који су присуствовали састанку, генералним секретаром  CIT – a, господином Брандом, генералним секретаром OTIF – а (Међувладина организација за међународне железничке превозе), господином Давеном, као и са генералним директором UIC – а, господином Лубинуом.

Другог дана, 17. новембра, одржан је и састанак Комисије за Мултимодалност, на коме су активно учествовали и наши представници и дали свој допринос у дефинисању будућих смерница и сфера деловања рада Комисије за 2018. годину. На састанку су презентовани пројекти у домену повезивања правних одредби у саобраћају железница – друм и железница – море.  Ово је била изузетна прилика и да генерални директор обави конструктивни разговор са председником UIRR – а (Међународна унија за комбиновани транспорт железница – друм), господином Шулцом.


„СРБИЈА КАРГО“ БИО ДОМАЋИН ПРЕДСТАВНИЦИМА ТУРСКЕ ФИРМЕ „TURKRAIL ИЗ ИСТАМБУЛА

У просторијама „Србија Карга“, данас, 13. новембра, одржан је састанак са представницима турске фирме Turkrail из Истамбула. Генерални директор, Душан Гарибовић, са извршним директорима Миром Вукмировић, Владимиром Булатовићем и сарадницима, угостио је највише руководство ове фирме, генералног директора Habip Sena, финансијског директора Osmana Ergezena и директора за развој Levent Yurtsevena.

Поред речи добродошлице, генерални директор је истакао да сарадња на државном нивоу између Турске и Србије тече озбиљном, узлазном путањом. „Ново руководство „Србија Карга“ има намеру и жели да се на један одговоран и професионалан начин односи  према својим клијентима, тиме што смо отворени и спремни да разговарамо о свим текућим и будућим темама, зарад заједничких успеха и циљева“, напоменуо је Гарибовић. Тема данашњег конструктивног састанка била је унапређење и проширење недавно започете сарадње између  две фирме. Почетком месеца, први контејнерски „тест“ воз из Турске за Аустрију, уместо преко Румуније, преусмерен је на Србију, као краћег, економичнијег и поузданијег правца, а током данашњег дана, очекује се улазак и другог воза, који ће саобраћати истом трасом. Треба имати у виду да је потреба транспорта робе из Турске за западну Европу и обрнуто изузетно велика, што пружа нове могућности за експлоатацију крака железничког Коридора 10 кроз Србију. Такође, битан чинилац, када је у питању безбедност превоза робе, а који је утицао да Turkrail преусмери возове кроз нашу земљу  је и наменски уведена служба физичког обезбеђења, која ће пратити сваки воз. Једна од тема, о којој је било речи, а на којој се интензивно врше истраживања је и превоз камиона железницом, чиме би се знатно смањило време путовања, чекања на граничним прелазима, а самим тим и чувала животна средина, што уједно пружа обострану шансу за проширење пословних ангажмана. С обзиром да Turkrail има велике партнере, као и велики број заинтересованих, а „Србија Карго“ оперативност, квалитет услуге и прагматичност, жеља им је да искористе ту шансу и да овим железничким  коридором, недељно организују 10 до 15 возова, изјавио је генерални директор Habip Sena. Састанак је завршен уручивањем симболичних поклона, уз жељу гостију да ускоро узврате гостопримство у Истамбулу или Анкари.


ЈАВНИ КОНКУРС ЗА ПРИЈЕМ У РАДНИ ОДНОС

Акционарско друштво за железнички превоз робе „Србија Карго“, Београд оглашава потребу за пријем у радни однос на неодређено време:
1. једног дипломираног правника у организационом делу Београд;
2. два инжењера електротехнике и рачунарства у организационом делу Београд.

ЈАВНИ КОНКУРС ЗА ПРИЈЕМ У РАДНИ ОДНОС

ИЗЈАВА

ПРИЈАВА НА ОГЛАС


КВАЛИТЕТНА УСЛУГА „СРБИЈА КАРГА“ А.Д. И „КРАЋИ“ ПУТ  РЕЗУЛТИРАЛИ СУ ПОВРАТАК ТРАНЗИТНИХ ВОЗОВА КРОЗ СРБИЈУ

Висок квалитет услуге Акционарског друштва „Србија Карго“, определио је турску фирму TURKRAIL из Истамбула, да уместо досадашњег конкурентног правца, који води преко Румуније, отпреми први контејнерски воз, који ће на свом путу транзитирати кроз Србију. Овај тест воз саобраћа из турског терминала Халкали до аустријског терминала Wiencont у Бечу. За сада, према предвиђеној динамици недељно ће саобраћати два воза кроз Србију, са тенденцијом повећања фреквенције саобраћаја.

На опредељење клијента да своје превозе преусмери преко наше земље је и чињеница да је „Србија Карго“ а.д. ангажовао и специјалну службу обезбеђења, која ће пратити сваки воз, чиме ће се додатно потврдити сигурност превоза робе преко Србије и доказати конкурентност српског железничког коридора, када су у питању превози из Турске за земље западне Европе и обратно.

Безбедност, квалитет, економичност и „краћи“ пут преко крака железничког Коридора 10, који води кроз Србију,  представљаће позитиван сигнал за све потенцијалне комитенте, који имају потребу транспорта робе из правца истока ка западу.

 


 У САРАЈЕВУ ОДРЖАНА КОНФЕРЕНЦИЈА КОРПОРАТИВНЕ АНТИ – КОРУПЦИЈЕ, ЕТИКЕ И УСКЛАЂЕНОСТИ ЗА ЗЕМЉЕ ЗАПАДНОГ БАЛКАНА

Конференција, одржана 26. октобра у Сарајеву, која је окупила преко 40 професионалаца из ове области, организована је под покровитељством највеће светске асоцијације за пословну етику и усклађеност SCCE ( Society of Corporate Compliance and Ethics), из САД – а, која броји преко 18.000 чланова из целог света.

Поред директора SCCE, Roy Snell – a, присутнима су се обратили и директор БиХ компаније Net Consulting, Бојан Бајић,  специјалиста за сузбијање превара у Raiffeisen банци БиХ, Ина Хасанбеговић,  чувени експерт и један од пионира у области пословне етике Joe Murphy, премијер Владе Кантона Сарајево, Елмедин Конаковић, представник FBI службе за међународну корупцију, Marc Songsanand, као и стручњак и консултант у области заштите приватности података, Robert Bond из Велике Британије.

Међу бројним учесницима из Велике Британије, САД – а, Француске,  Словеније, Хрватске, БиХ, Црне Горе, Македоније, овом значајном скупу,  присуствовале су и представнице „Србија Карга“ а.д. Јелена Џелетовић, повереник за етику и Весна Вујановић, главни координатор за етику.

Главни акценат Конференције је био на позицији и улози повереника за усклађеност пословања и пословну етику, који делује у оквиру самосталне организационе јединице у организацијама јавног и приватног сектора. Ради се о позицији која је задужена да се сви процеси у пословању организације, одвијају у складу са законима, прописима и стандардима пословне етике, а која делује превентивно и зауставља неправилност у тренутку када се иста дешава. Посебан фокус је на антикорупцијској активности, јер је специфичност овог поднебља олако разумевање прописаних правила пословања. Директор Roy Snell, је појаснио да је повереник за етику кључна тачка читавог програма за пословну етику, ( прописивањем јасних правила пословања, транспарентности пословања, едукације запослених, праћења и провере ефективности предузетих активности, успостављање линије за интерну пријаву неправилности идр.), тако да његова улога није ни најмање „бирократска“.

Закључак овог скупа је да се овакав тип Конференције устали, постане традиционалан и одржава сваке године у октобру, како би  највиши менаџмент из јавног и приватног сектора, својим проактивним ставом и жељом за променом и унапређењем етичке културе поставио ниво на којем жели да буде етичко понашање у организацији.

ОГЛАС ЗА ПРОДАЈУ СЕКУНДАРНИХ СИРОВИНА

 ЗНАЊЕ ЗАПОСЛЕНИХ ИЗ ОБЛАСТИ ТРАНСПОРТА ОПАСНИХ РОБА НА ЗАВИДНОМ НИВОУ!

Почетком октобра започела је редовна обука и писмена провера знања из области транспорта опасног терета у железничком саобраћају. Провери знања подлеже преко 2000 запослених у свим Карго секцијама, који на директан или индиректан начин учествују у превозу опасне робе. Детаљним планом, предвиђено је да поучавање и испитивање траје до 20. новембра. Предавањима је обухваћен широк спектар обавезних тема које се студиозно обрађују:  законске регулативе, обавезе превозника, класификација опасне робе, означавање и обележавање,  опасне робе са високом потенцијалном опасношћу, превоз празних кола – цистерни, документација, уврштавање кола товарених робом класе 1 у возове, неопходна опрема у кабини машиновође, као и претовар опасне робе.

Од почетка тестирања, до данас, запослени су показали висок степен знања и стручности из ове специфичне области. Након успешно положеног теста, сваки запослени добија Потврду о стручној оспособљености на пословима у транспорту опасног терета.

ОДРЖАН САСТАНАК „COLPOFER РАДНЕ ГРУПЕ

У Пословној згради железница, данас 13. октобра, одржан је састанак међународне радне групе за безбедност на железничком Коридору Х. Радну групу „COLPOFER“ чине експерти за безбедност у железничким компанијама, које географски покривају Паневропски Коридор Х. Састанку је присуствовао и  директор Центра за реструктурирање, Зоран Сретеновић, задужен за безбедност у „Србија Каргу“ а.д.

Представници петнаестак железничких компанија, полицијских управа и државних органа из Италије, Аустрије, Словеније, Хрватске, Републике Српске и Србије су ову прилику искористили за размену искуства, информација и сазнања, а све у циљу подизања безбедности на железничком Коридору Х на највиши могући ниво. Такође, велика пажња је посвећена илегалним мигрантским токовима, сајбер безбедности, као и борби против отуђења железничке имовине.

Данашњем скупу, по први пут, присуствовали су и специјални гости, председник COLPOFER – а, Franco Fiumara и генерални секретар Maria Cristina Fiorentino, док је Председавајућа Групе била Дора Мезек Кукец из Словенских железница.

Јавни оглас за стручно оспособљавање приправника

Акционарско друштво за железнички превоз робе “Србија Карго”, Београд, Немањина бр.6, Београд, оглашава потребу за 100 (сто) приправника, без заснивања радног односа,образовног профила техничар вуче.

Јавни оглас за стручно оспособљавање приправника без заснивања радног односа

Изјава

Пријава на оглас


Invitation for Tenders for the procurement of 8 new multi-system electric locomotives

Детаљније

ЈАВНИ КОНКУРС ЗА ПРИЈЕМ У РАДНИ ОДНОС У СВОЈСТВУ ПРИПРАВНИКА

Акционарско друштво за железнички превоз робе “Србија Карго”, Београд, Немањина бр.6, Београд, оглашава потребу за 50 (педесет) приправника, који се примају у радни однос на одређено време, на период од 12 месеци, ради стицања радног искуства у струци и оспособљавања за полагање стручног испита.
Јавни конкурс за пријем у радни однос у својству приправника
Изјава
Пријава на јавни конкурс

Invitation for tenders- Refurbishment of 31 electric locomotives Series 461


Србија Карго добила 86 машиновођа

Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, уручила је данас у Нишу уговоре за 86 машиновођа који су добили посао у предузећу “Србија карго” и поручила младима да се школују, јер ће на железници за њих бити посла.

“Захваљујући спроведеним реформама у железници, време је да после рационалнизације кренемо да запошљавамо нове раднике. То говори не само о доброј перспективи ове компаније, већ и колико посла има “Србија карго”, рекла је Михајловић и најавила да ће идуће године бити запослено још 40 младих машиновођа, чиме ће бити решен дугогодишњи проблем недостатка ових кадрова, наводи се у саопштењу министарства.

Она је истакла да су све машиновође изабране на јавном конкурсу и пре запошљавања прошле обуку у овом предузећу. Према њеним речима, млади људи који су запослени у просеку имају 23 године, а до сада је просек година машиновођа био 50.

“Железница има велику будућност у Србији и биће потребно још квалитетних и високо образованих радника, пре свега машиновођа и осталог помоћног особља, али и саобраћајних машинских и грађевинских инжењера, као и стручњака из области електротехнике, телекомуникација и информатике.

Моја порука младима је: „Школујте се, завршите факултете и на железници ће бити посла за вас!”“, поручила је потпредседница Владе и додала да је задатак државе да ради на стварању услова за запошљавање.

Међу 86 машиновођа, 10 је управо из Ниша, а запослене су и три жене. Једна од њих, Весна Милојковић, обратила се окупљенима и захвалила на пруженој шанси.

„Питали су ме како жена да буде машиновођа, мој одговор је – ако могу двоје деце да подигнем, могу и локомотиву да возим“, поручила је она.

Мирољуб Јевтић, в.д. директор „Србија карго“, рекао је да је ово највећи број машиновођа који је примљен ођедном и додао да ће ови млади људи управљати, између осталог, и са осам ових локомотива вредних 32 милиона евра за чију набавку „Србија карго“ расписује тендер у априлу.

„Захвални смо Влади Србије на подршци, захваљујући којој набављамо нове локомотиве после 45 година“, рекао је Јевтић и додао да су у том предузећу многе ствари покренуте управо после прошлогодишњег боравка Владе у Нишу.

Плате новозапосленим машиновођама плаћаће “Србија карго” из својих средстава, будући да ово предузеће од оснивања, у августу 2015, функционише без субвенција.

Михајловић је током посете Нишу обишла и локомотивски депо у којем “Србија карго” самостално ремонтује дизел локомотиве, коришћењем сопственог знања и ресурса, уместо да плаћа ремонтерима. На тај начин, „Србија карго“ на свакој поправљеној локомотиви уштеди око 30 милиона динара.

 



 


Пословна етика у компанијама у Србији

     Премијер Србије, Александар Вучић, у ауторском тексту у магазину “Корд” наглашава значај постојања пословне етике  у компанијама у Србији. link

Интервју са потпредседницом Владе Републике Србије и министарком грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зораном Михајловић

     Ексклузивни часопис намењен дипломатској и пословној заједници Diplomacy & Commerce који сарађује се лондонским The Economist-ом објавио је интервју са потпредседницом Владе Републике Србије и министарком грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зораном Михајловић. У њему се истиче добар резултат Србија Карга а.д. и поред чињенице да више не прима државне субвенције, што је велики помак  у самом железничком систему Србије. link