Генерални директор Душан Гарибовић, са сарадницима, 18. септембра био је у радној посети запосленима у Новом Саду и Суботици. Ово је само једна у низу будућих посета, с обзиром да је планиран обилазак целе Србије. Овакви интерактивни састанци ће омогућити непосредну комуникацију запослених са пословодством, разрешавање евентуалних дилема, оперативно и превентивно деловање на потенцијалне проблеме, али и упознавање запослених са свим оним што је у протеклом периоду урађено. Генерални директор се запосленима у Новом Саду и Суботици, захвалио на срдачној добродошлици уз уводне речи да је он ту, као и део пословодства, да помогну у сагледавању многих нејасноћа и непознаница и да пруже максималну подршку својим колегама.

На почетку свог излагања, генерални директор је упознао запослене, о прошлонедељном састанку, са нашим великим комитентима и привредним субјектима, а којем су присуствовали представници „Инфраструктуре Железнице Србије“ , ресорног Министарства и Привредне коморе Србије, у вези проблема и примедби изазваних актуелним и будућим инфраструктурним радовима.

Мапа инфраструктурних радова, коју су колеге из Инфраструктуре образложили, говори о томе да је Србија чврсто решила да железницу врати на место које железници припада у свом друштву, у својој земљи, јер без такве железнице неће бити сутра ни привреде, а ни свих нас који учествујемо у превозу железницом. Закључак са тог састанка је ишао у правцу да то не буде на несрећу превозника и робе и путника, односно да не буде на несрећу привреде Србије – овим речима је Гарибовић отпочео састанак. На срећу свих нас који волимо ову земљу и живимо у њој, то што се ради је залог за будућност и да нисмо засукали рукаве у последњих пет година, врло брзо бисмо остали без железнице, јер инфраструктура није одржавана пуних 25 година.

2015 године, након реструктурирања и поделе железнице на три друштва, Србија Карго је постао једино предузеће које није на субвенцији Владе РС, притом добијеш 16 милиона евра дуга, застарела возна средства и конкуренцију на тржишту, која је лишена ових проблема. Али, Србија Карго се као озбиљан привредник ухватио у коштац са свим овим проблемима и успешно их решавао. Поред свих потешкоћа са којима се сусрећемо, наше предузеће је у протеклом периоду из сопствених средстава ремонтовало 756 вагона, а имамо Уговор до 1100 теретних вагона које треба да завршимо, а ових дана ћемо расписати тендер за ремонт још 250, при чему смо смањили број закупљених са 400 на 280 вагона и тенденцијом да половином следеће године будемо без закупљених вагона. Успели смо да спроведемо и друге инвестиционе подухвате, попут имплементације информационог система САП, који је био један од главних циљева у пројектном задатку реструктурирања и да по њему функционишемо као сва савремена друштва. Нажалост, имали смо тешку ситуацију, да урадимо рационализацију броја запослених и са 4055 запослених, колико је било 10. августа 2015. године, дођемо до броја од 2340 запослених. И поред тога, ми успевамо да фунционишемо, чак смо запослили и скоро 200 младих машиновођа. Након готово 40 година локомотивска флота је увећана за 16 нових Вектрон локомотива, од којих је осам већ у саобраћају, а преосталих осам стиже крајем године, тако да ће „Србија Карго“, а након завршетка инфраструктурних радова, постати лидер по питању квалитета и безбедности, као и савремености возног парка у региону и моћи ће да конкурише за превозе робе заједно са превозницима из земаља Европске Уније“.

Директор је истакао важне чињенице да „Србија Карго“ није ни у каквом проблему, није на продају и да неће бити више плана оптимизације и отпуштања запослених. За разлику од осталих националних оператера у окружењу, Србија Карго држи готово 85% укупног превоза и није изгубио ни једног превозника, ниједан организатор превоза није отишао од Србија Карга, а истовремено успева да сервисира најзначајније привредне субјекте у Србији и важне комитенте који транзитом возе кроз Србију. Морамо да запамтимо и да имамо на уму свакога дана када долазимо на посао, да искључиво од нашег рада, нашег односа према послу, директно доприносимо или недоприносимо или сметамо функционисању наше компаније. Битно је променити свест и понашати се у складу са временом. Запослени у Новом Саду су имали неколико конкретних питања попут промене статуса и коефицијента возовође, као директног представника превозника Србија Карга на терену и као носиоца великог дела посла, као и питање измештања депоа из Ложионице у Ранжирну станицу. Запослени у Суботици, изнели су своје све веће проблеме са мигрантима, као и проблеме мањка запослених, с обзиром да су они гранична станица и први на удару уласка возова на наш коридор. Отворене су дискусије и донети предлози за најбрже решавање ових горућих тема., на задовољство запослених.