Generalni direktor Dušan Garibović, sa saradnicima, 18. septembra bio je u radnoj poseti zaposlenima u Novom Sadu i Subotici. Ovo je samo jedna u nizu budućih poseta, s obzirom da je planiran obilazak cele Srbije. Ovakvi interaktivni sastanci će omogućiti neposrednu komunikaciju zaposlenih sa poslovodstvom, razrešavanje eventualnih dilema, operativno i preventivno delovanje na potencijalne probleme, ali i upoznavanje zaposlenih sa svim onim što je u proteklom periodu urađeno. Generalni direktor se zaposlenima u Novom Sadu i Subotici, zahvalio na srdačnoj dobrodošlici uz uvodne reči da je on tu, kao i deo poslovodstva, da pomognu u sagledavanju mnogih nejasnoća i nepoznanica i da pruže maksimalnu podršku svojim kolegama.

Na početku svog izlaganja, generalni direktor je upoznao zaposlene, o prošlonedeljnom sastanku, sa našim velikim komitentima i privrednim subjektima, a kojem su prisustvovali predstavnici „Infrastrukture Železnice Srbije“ , resornog Ministarstva i Privredne komore Srbije, u vezi problema i primedbi izazvanih aktuelnim i budućim infrastrukturnim radovima.

Mapa infrastrukturnih radova, koju su kolege iz Infrastrukture obrazložili, govori o tome da je Srbija čvrsto rešila da železnicu vrati na mesto koje železnici pripada u svom društvu, u svojoj zemlji, jer bez takve železnice neće biti sutra ni privrede, a ni svih nas koji učestvujemo u prevozu železnicom. Zaključak sa tog sastanka je išao u pravcu da to ne bude na nesreću prevoznika i robe i putnika, odnosno da ne bude na nesreću privrede Srbije – ovim rečima je Garibović otpočeo sastanak. Na sreću svih nas koji volimo ovu zemlju i živimo u njoj, to što se radi je zalog za budućnost i da nismo zasukali rukave u poslednjih pet godina, vrlo brzo bismo ostali bez železnice, jer infrastruktura nije održavana punih 25 godina.

2015 godine, nakon restrukturiranja i podele železnice na tri društva, Srbija Kargo je postao jedino preduzeće koje nije na subvenciji Vlade RS, pritom dobiješ 16 miliona evra duga, zastarela vozna sredstva i konkurenciju na tržištu, koja je lišena ovih problema. Ali, Srbija Kargo se kao ozbiljan privrednik uhvatio u koštac sa svim ovim problemima i uspešno ih rešavao. Pored svih poteškoća sa kojima se susrećemo, naše preduzeće je u proteklom periodu iz sopstvenih sredstava remontovalo 756 vagona, a imamo Ugovor do 1100 teretnih vagona koje treba da završimo, a ovih dana ćemo raspisati tender za remont još 250, pri čemu smo smanjili broj zakupljenih sa 400 na 280 vagona i tendencijom da polovinom sledeće godine budemo bez zakupljenih vagona. Uspeli smo da sprovedemo i druge investicione poduhvate, poput implementacije informacionog sistema SAP, koji je bio jedan od glavnih ciljeva u projektnom zadatku restrukturiranja i da po njemu funkcionišemo kao sva savremena društva. Nažalost, imali smo tešku situaciju, da uradimo racionalizaciju broja zaposlenih i sa 4055 zaposlenih, koliko je bilo 10. avgusta 2015. godine, dođemo do broja od 2340 zaposlenih. I pored toga, mi uspevamo da funcionišemo, čak smo zaposlili i skoro 200 mladih mašinovođa. Nakon gotovo 40 godina lokomotivska flota je uvećana za 16 novih Vektron lokomotiva, od kojih je osam već u saobraćaju, a preostalih osam stiže krajem godine, tako da će „Srbija Kargo“, a nakon završetka infrastrukturnih radova, postati lider po pitanju kvaliteta i bezbednosti, kao i savremenosti voznog parka u regionu i moći će da konkuriše za prevoze robe zajedno sa prevoznicima iz zemalja Evropske Unije“.

Direktor je istakao važne činjenice da „Srbija Kargo“ nije ni u kakvom problemu, nije na prodaju i da neće biti više plana optimizacije i otpuštanja zaposlenih. Za razliku od ostalih nacionalnih operatera u okruženju, Srbija Kargo drži gotovo 85% ukupnog prevoza i nije izgubio ni jednog prevoznika, nijedan organizator prevoza nije otišao od Srbija Karga, a istovremeno uspeva da servisira najznačajnije privredne subjekte u Srbiji i važne komitente koji tranzitom voze kroz Srbiju. Moramo da zapamtimo i da imamo na umu svakoga dana kada dolazimo na posao, da isključivo od našeg rada, našeg odnosa prema poslu, direktno doprinosimo ili nedoprinosimo ili smetamo funkcionisanju naše kompanije. Bitno je promeniti svest i ponašati se u skladu sa vremenom. Zaposleni u Novom Sadu su imali nekoliko konkretnih pitanja poput promene statusa i koeficijenta vozovođe, kao direktnog predstavnika prevoznika Srbija Karga na terenu i kao nosioca velikog dela posla, kao i pitanje izmeštanja depoa iz Ložionice u Ranžirnu stanicu. Zaposleni u Subotici, izneli su svoje sve veće probleme sa migrantima, kao i probleme manjka zaposlenih, s obzirom da su oni granična stanica i prvi na udaru ulaska vozova na naš koridor. Otvorene su diskusije i doneti predlozi za najbrže rešavanje ovih gorućih tema., na zadovoljstvo zaposlenih.