Na radnom sastanku koji je 04. oktobra generalni direktor Dušan Garibović sa najbližim saradnicima održao u stanici Pančevo glavna, govorilo se o radu „Srbija Karga“ u uslovima tržišnog poslovanja. Tu je generalni posebno istakao potrebu za minimizacijom troškova, što se u proteklom periodu i postiglo kroz racionalizaciju broja zaposlenih, povećanjem efikasnosti i ekonomičnosti u procesu rada na svim nivoima, pri tom vodeći računa o održivom razvoju preduzeća. „Moramo da sagledamo i otklonimo „kritična mesta“ u vezi minimalnog broja izvršilaca, stanja i kapaciteta voznog parka primenom novih tehologija i metodologija u procesu rada“ rekao je Garibović i dodao da kapitalne remonte infrastrukture, koji trenutno otežavaju rad, treba sagledati kao ulaganje u budućnost sa višestrukim benefitima.

Ono što ohrabruje je činjenica da je Vlada Republike Srbije dala odobrenje za prijem kadrova na železnici, ali je potrebno da se precizno sagledaju neophodni kadrovi kako bi se išlo u dalju proceduru. Za sada se zna da su hitno potrebni manevristi, vozovođe, kolski dispečeri, mašinovođe, pomoćnici, pregledači kola i bravari, bar kada je u pitanju stanica Pančevo.

Svi prisutni su bili blagonakloni prema ovim informacijama, s tim što su rukovodioci Sekcija dodatno ukazali na starosnu strukturu radnika i na povećanu angažovanost zaposlenih.

Kada je u pitanju stanica Pančevo, zbog predstojećeg zatvora pruge koji će trajati pune dve godine, na deonici Novi Sad – Subotica, gde će alternativni prevozni put biti na relaciji Beograd – Pančevo – Zrenjanin – Subotica, neophodno je pojačanje od minimum 5 do 6 radnika i još dva za Zrenjanin.

Međutim, problem je u tome, prema Gariboviću, što potrebni stručni kadar nije moguće dobiti preko Nacionalne službe za zapošljavanje bez podnošenja potrebe poslodavca, tako da je neophodno da se napravi prikaz za celo preduzeće o nedostajućoj strukturi, radi regionalnog posredovanja. Specifičnost ovih zanimanja zahteva stručnu i dodatnu obuku, a jedna od mera koju je potrebno sprovesti jeste poseta srednjim školama za stručno osposobljavanje železničkog kadra, kako bi se mladi animirali i upozali sa prednostima i pogodnostima rada kod preduzeća Srbija Kargo.

U nastavku dijaloga zaposleni su imali priliku da iznesu svoja zapažanja i konkretne probleme u okviru svoje Sekcije, kao i sugestije za njihovo prevazilaženje i predloge za poboljšanje procesa rada.

Na kraju sastanka, generalni direktor Garibović je naglasio da je otvoren za prijem svih zaposlenih koji imaju sugestije i predloge vezane za posao, a u cilju poboljšanja čitavog procesa rada i zahvalio se prisutnima na konstruktivnom dijalogu.