Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, čestitala je danas 15. septembar – Dan železničara Srbije svim zaposlenima u železnici i poručila da je, posle više od pola veka, modernizacija železnice danas ponovo prioritet za Vladu Srbije i najvažniji zadatak u razvoju infrastrukture.

“Dragi železničari, želim da znate da uvek kad je ulagala u svoju železnicu, Srbija se razvijala i išla napred. Tako je bilo kad je građena pruga Beograd-Niš u 19. veku, kao prva međunarodna pruga, tako je bilo i sedamdesetih godina prošlog veka, kad je završavana izgradnja pruge Beograd-Bar, kao najvećeg i najvrednijeg projekta u tadašnjoj državi. Tako će, verujem, biti i danas, na početku 21. veka, kad gradimo prvu brzu prugu u ovom delu Evrope, prugu Beograd-Budimpešta, koja će, verujem, biti ponos ne samo železničara, nego i cele Srbije”, kaže Mihajlovićeva.

Ona dodaje da Srbija svoje projekte na železnici radi sa partnerima iz celog sveta – iz Evrope, Kine, Rusije, Kuvajta i najboljim kompanijama koje u Srbiju donose nova znanja i nove tehnologije. “Razvoj železnice znači napredak, snažniju privredu i bolju povezanost sa susedima i zato je razvoj železnice neraskidivo povezan sa razvojem Srbije”, kaže Mihajlovićeva.

Ona ističe da su u prethodne četiri godine rekonstruisana i modernizovana 223 kilometra pruga, završena prva faza izgradnje stanice u Prokopu, izgrađen novi Žeželjev most u Novom Sadu i obezbeđena nova ulaganja u modernizaciju i rekonstrukciju pruga na železničkom Koridoru 10 vredna više od dve milijarde evra. “U narednom periodu, pored izgradnje brze pruge Beograd-Budimpešta, predstoji i rekonstrukcija ostalih deonica železničkog Koridora 10, pre svega na deonici Niš-Dimitrovgrad, kao i nastavak obnove barske pruge”, kaže Mihajlovićeva.

Ona dodaje da efekti ulaganja u železnicu mogu biti kompletni kad voz ponovo postane omiljeno sredstvo prevoza za građane, kao i za kompanije, a “Železnice” kompanija u kojoj mladi ljudi žele da rade, kao što je poželelo 88 novih radnika – od otpravnika vozova do građevinskih inženjera – koji su ove godine zaposleni u „Infrastrukturi železnice Srbije“.

“Srpskim prugama saobraća 48 novih vozova, a ove godine se rekonstruiše i više od 280 kilometara regionalnih pruga, čijom obnovom će građani Loznice, Šapca, Zrenjanina, Požarevca, Majdanpeka i drugih gradova ponovo dobiti železnički prevoz. Završena je ili je u toku obnova 15 železničkih stanica širom Srbije, do kraja godine biće uređeno i sedam putnih prelaza, a planirano je da u 2019. počne uređenje još 60, što će značajno doprineti većoj bezbednosti u saobraćaju“, dodaje Mihajlovićeva.