Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, rekla je da je završena rekonstrukcija 95 kilometara pruge od Novog Sada do Zrenjanina u koju je uloženo 5,5 milijardi dinara, čime su stvoreni uslovi da od 25. oktobra, posle sedam godina ponovo bude obnovljena železnička linija između ova dva grada.

“Posle sedam godina, građani Novog Sada i Zrenjanina ponovo će moći da putuju vozom između dva grada. Pored toga što obnavljamo železnički Koridor 10 i barsku prugu, ulažemo i u rekonstrukciju regionalnih pruga. U 2018. obnovljeno je više od 280 kilometara pruga, uključujući i prugu od Novog Sada do Zrenjanina, kojom od danas ponovo idu vozovi”, rekla je Mihajlovićeva.
Ona je istakla da je obnavljanje linije važno ne samo zbog građana koji žive u Novom Sadu, Zrenjaninu i svim mestima između ova dva grada, nego i zbog zrenjaninskih preduzeća.

“Pre rekonstrukcije, vozovi su ovom prugom išli prosečno 20-30 kilometara na sat, negde i 10 kilometara na sat, zbog čega je saobraćaj pre sedam godina i obustavljen. Od danas putnički vozovi ponovo idu 80 kilometara na sat, a građani će putovati novim ruskim dizelmotornim vozovima, rekla je Mihajlovićeva.

Kada je reč o robnom železničkom saobraćaju između Zrenjanina i Novog Sada, brzina teretnih kompozicija na ovoj relaciji povećana je na 60 kilometara na sat, a njena nosivost povećana je sa 16 na 22,5 tona, čime je omogućeno da prugom saobraćaju teže i duže teretne železničke kompozicije, što će za privredu ovog regiona predstavljati najbolji i najefikasniji transport robe.
Rekonstrukcija pruge Novi Sad – Zrenjanin, deo je rekonstrukcije ukupno 136 kilometara pruge Pančevo – Orlovat – Novi Sad, sa železničkom deonicom Orlovat – Zrenjanin.

Čitav posao biće završen do 31.januara 2019. godine, nakon čega će cela pruga Pančevo – Orlovat – Novi Sad, sa železničkom deonicom Orlovat – Zrenjanin, biće osposobljena za brzine od 80 km/sat i osovinsko opterećenje pruge od 22,5 tona po osovini.