U prisustvu potpredsednice Vlade RS i ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorane Mihajlović, danas, 13. juna u železničkoj stanici Resnik, puštene su u saobraćaj nove Vektron lokomotive, proizvedene u Simensovoj fabrici u Minhenu.

Tom prilikom, potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, rekla je danas da Vlada Srbije ulaže u razvoj i modernizaciju železnice kako bi Srbija postala nezaobilazni tranzitni koridor.i da nema ničeg važnijeg od rekonstruisanih pruga i novih vozova.

“Šesnaest novih lokomotiva važno je ne samo za „Srbija kargo“, nego i za Srbiju, jer je naš cilj da Srbija i u železničkom, kao i u drumskom saobraćaju, bude nezaobilazni tranzitni koridor. Za to su nam potrebne obnovljene pruge, novi vozovi, obučene mašinovođe, kao i da pratimo tehnološki napredak u svetu. Moramo da nastavimo da ulažemo, ima još mnogo posla pred nama kako bismo za najviše pet do šest godina imali kompletno modernizovan železnički Koridor 10. Danas to mnogima zvuči neverovatno, ali je zvučalo neverovatno i 2014. sve što smo do sada uradili na modernizaciji železnice”, kaže Mihajlovićeva. Ona je podsetila da je u prethodnom periodu nabavljeno 48 putničkih vozova, a sada, posle skoro 40 godina, i 16 teretnih lokomotiva. “Pre nekoliko godina prosečna starost mašinovođa u „Srbija kargu“ bila je oko 50 godina, a u prethodne dve godine zaposleno je oko 180 mladih mašinovođa. U prethodnom periodu obnovljeno je oko 500 kilometara pruga, a još oko 500 kilometara pruga biće obnovljeno u toku ove i iduće godine”, navela je Mihajlovićeva.

Generalni direktor “Srbija Karga”, Dušan Garibović, rekao je da su nove, najsavremenije „Simensove“ lokomotive nabavljene uz podršku Vlade Srbije, potpredsednice Vlade, resornog ministarstva i Evropske banke za obnovu i razvoj. “Od danas najmlađa lokomotiva „Srbija karga“ nije stara 38 godina, već sa 16 novih lokomotiva izlazimo u susret potrebama svih investitora koji k oriste usluge železnice”, rekao je Garibović.

Generalni direktor kompanije “Simens” u Srbiji Udo Ajhlinger rekao je da će uz lokomotive koje su isporučene “Srbija Kargu” ovo preduzeće biti veoma konkurentno u prevozu tereta na železničkom Koridoru 10, ali i van tog koridora. U nabavku novih 16 lokomotiva uložena su 64 miliona evra.