У оквиру акције обиласка железничких чворова, Генерални дирекрор Србија Карго, Душан Гарибовић, са својим сарадницима: Иваном Нешићем директором сектора за Саобраћај и транспорт, Сашом Томићем директором Сектора за Вучу возова и ТКП и Гораном Влајковићем директором ЗОВСа, је посетио Руму како би се упознао, из прве руке, о целокупној ситуацији у овом чвору. Пред великим бројем окупљених радника, Гарибовић је одмах демантовао гласине да ће се Карго продати и да неће имати средстава за плате. То је чиста лаж, јер ово руководство својом домаћинском поставом и радом то себи неће дозволити. Истина је да се суочавају са проблемом мањка радника, али то је проблем који је наметнут. Наређено је још 2015. године да се смањи број извршилаца у оквиру реструктуирања, а са тим су се сложили и репрезентативни синдикати, па је Србија Карго са 4055 радника свела тај број на 2340. То није била ни мала, ни лака одлука. Поред тога, обећање да после реструктуирања сва предузећа крећу од нуле је остало мртво слово на папиру, пошто је Карго добио у „мираз“ 16,5 милиона евра дуга. Данас је сасвим друга ситуација, сви су дугови враћени и предузеће само себе издржава. Говорећи о вучним и вученим средствима, Генерални директор је подсетио да је у то време, по пословним књигама, било 7016 вагона, док је стварно стање било мало другачије – 6394, што значи да је „нестало“ око 650 вагона. А од тих 6394 вагона је само 1800 у експлоатацији, остало је зарасло у коров. Такође је подсетио запослене да се улажу максимални напори да се поправи што већи број теретних вагона из сопствених средстава.

Када су у питању финансије, генерални директор Гарибовић је био веома јасан када је рекао да се све обавезе регулишу на време, а са повећаним РИВ-ом сада износе између 690 и 700 милиона. „Србија Карго“ нема дуга и не зависи од државних средстава, тако да представља веома стабилно предузеће.

„Храбра је одлука државе да железницу врати на место које јој припада, а сви смо сведоци колико је урађено. Купили смо 16 најмодернијих електро локомотива, првенствено за будућност. Купићемо и нове дизелке и маневарке, поправићемо што се може поправити“ рекао је Гарибовић и навео да је разлог оваквом стању нагомилани дугови некадашње железнице због којег су „Железнице Србије“ 2015. године биле банкрот. Зато се и ушло у реформе.

Данас је стање много боље. Србија Карго је приликом потписивања Колективног уговора 24. маја 2018. године за 16,7 посто увећао примања извршним службама. На примедбу радника да нису свим, већ одређеним извршним службама увећана примања, генерални директор је рекао да је то тачно и да је свестан да су потребна и већа и виша давања радницима, али је јако тешко функционисати, не само данас, већ у наредних 3-5 година док се сви инфраструктурни послови не заврше.

У веома конструктивном разговору са радницима, изнети су проблеми који их највише муче, попут проблема возовођа који опслужују две станице за утовар кола, раде и свој посао и посао маневристе. Обим посла им се знатно повећао, а поред свега тога је и велика несташица људства. На то је генерални одговорио да је лично прошле године обављао разговоре са људима из Инфраструктуре и молио их да пређу у „Србија Карго“, али без резултата. Примера ради, од тражених 135 маневриста, добили смо само 100, јер их ни на тржишту рада нема.

Имајући у виду недовољне личне дохотке, од маја прошле године, запослени који непосредно учествују у вршењу саобраћаја су добили повећање 10 посто по изменама Колективног уговора, и на то још 5 посто због државне одлуке о враћању дела од 5 посто зараде, а директори се свакако труде да месечном стимулацијом побољшају стандард радника, објаснио је директор Сектора за СТ Иван Нешић. Шеф ОЈ за СТ Рума Бранислав Стринић је потврдио да је чак 99 посто његових предлога за награђивање радника од стране Сектора прихваћено, прековремени рад се редовно исплаћује, што до сада није био случај. Ово пословодство испуњава своје обавезе према радницима, јер знају како је, поготово овде у Руми.

Посебну пажњу побудило је питање магационера из Сремске Митровице о могућности да Митровица добије статус станице, јер има 30 посто већи обим рада у односу на прошлу годину. Уз овакав темпо, до краја године ће бити 10 – 12 хиљада кола утовара – истовара, али ће се радити и на доградњи индустријског колосека на луци Легет, што је велика ствар. Собзиром на смањење броја запосених, поготово руководиоца на терену, и због позиције Руме у саобраћајном смислу, најреалније решење је било да се Сремска Митровица обједини са Румом, јер робни рад, који је у Митровици веома обиман, није био једини критеријум. Али Нешић не искључује могућност разматрања враћања Митровици статус станице. Шеф ОЈ за СТ Рума је истакао да шеф станице није што је некада био, већ сада ради више послова како комитент не би испаштао, па је мишљења да је исплативо дати Митровици шефа станице. На питање радника из ТКП Рума да ли има шансе за нови пријем радника, обзиром да је старосна структура поражавајућа – већина је близу 60 година живота, Гарибовић је одговорио да је у току процес израде Програма пословања за 2020. годину. У том програму ће кандидовати држави запошљавање радника свих горућих радних места у извршним службама. „Али, морамо да знамо праве информације о броју и структури радних места како би добили сагласност од државе“ рекао је Гарибовић и обећао да ће бити пријем машиновођа, возовођа, маневриста, прегледача кола, под условом да их има. „Знам да су плате мале и да је тешко, али ми живимо од сопствених прихода. Моћи ћемо 20 – 30 посто горе, али времена су се променила, тржиште се отворило и више нисмо сами“ уз то је потсетио да су већ примили 186 машиновођа, али према незваничним информацијама њих 25 младих машиновођа ће отићи на рад у Немачку. Карго их је обучио, дао сертификат, све, а они одлазе, што ни мало није патриотски. На крају, генерални директор Гарибовић се захвалио свима који су, у великом броју, присуствовали састанку и обећао да све што је овде чуо неће остати само мртво слово на папиру, већ ће се заиста потрудити да учини све како би се уважило мишљење радника. „Ја волим да чујем причу из базе, са терена, зато ме можете увек контактирати директно“ рекао је генерални директор.