Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, рекла је данас да је вредност инвестиција на железници око пет милијарди евра, да се путници на модернизованим пругама враћају возу као превозном средству и да је следећи циљ да Србија искористи свој повољан положај као транзитна рута за превоз терета.

Михајловићева, која је данас имала састанак са директорима железничких предузећа, рекла је новинарима у Влади Србије да се, у односу на 2012. и 2013, кад се српским пругама ишло од 20 до 40 километара на сат и ни динар није улаган у обнову пруга, данас полако мења слика о железници.

“Од 2014, ми смо засукали рукаве јер је за нас железница једнако важна као и ауто-путеви које градимо. Поред тога што градимо брзу пругу Београд-Будимпешта и реконструишемо барску пругу, улажемо и у регионалне пруге. У 2018, 2019. и 2020. години укупно ће бити реконструисано око 800 километара регионалних пруга”, рекла је Михајловићева.

Она је рекла да захваљујући урађеним реконструкцијама, возови данас на прузи од Београда до Ваљева, од Београда до Вршца или од Шапца до Зворника иду у просеку између 80 и 110 километара на сат и да на појединим линијама има и до 60 одсто више путника. “То показује да људи желе да се возе возом, али возом који ће бити модеран, сређен и једнако брз као и аутобус”, додала је она. Такође је истакнута битна чињеница да се кроз реконструкције повећавају и капацитети пруга за превоз терета. Михајловићева је истакла да је за добре резултате и ефикасан рад железничких компанија посебно важна координација између њих.

Генерални директор “Србија Карга”, Душан Гарибовић, рекао је да је од почетка реструктурирања железничких предузећа 2015. године, „Србија Карго“ “неутралисао” дугове који су наслеђени од јединственог железничког предузећа, да послује на отвореном тржишту, да је набавио 16 најсавременијих вектрон локомотива и запослио 186 младих машиновођа.