Теретни воз кинеских железница „China Railway Express“ са опремом за изградњу брзе пруге у Србији стигао је данас из Кине у Београд. Доласку воза присуствовао је председник Србије Александар Вучић, потпредседница Владе и министарка министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, заменик министра трговине Народне Републике Кине Ћен Кеминг, амбасадорка Кине Чен Бо, градоначелник Београда Зоран Радојичић и директори железничких компанија.

Воз је у железничкој станици Нови Београд уз „дугу сирену“ „пресекао“ црвену врпцу, чиме је означено званично успостављање прве железничке карго линије између две земље.

На црвеној траци је, иначе, на српском и кинеском језику писало: „Први пут долази у Србију“, а на возу је са стране исписано: „Кинеске железнице поздрављају српски народ“. Председник Вучић и заменик министра трговине Ћен Кеминг, руковали су се са машиновођом и честитали му на успостављеној линији.

„Ово су важни дани за нас, јер готово 40 година да скоро нико није користио возове у путничиком и карго саобраћају. Мислим да ћемо успети на велика врата да вратимо српске и европске железнице у нашу земљу“, поручио је Вучић и истакао да Србија не би успела да све то уради без помоћи председника Кине Си Ђинпинга. Председник је упутио речи захвалности свим свим кинеским партнерима, јер нас спајају са Европом.

„Кад се изгради пруга до Новог Сада за две године, нико више неће путовати између ова два града аутомобилом, јер ће се возом путовати само 30 минута – рекао је Вучић.

„Пре осам година воз на релацији за Нови Сад ишао је спорије него пре сто година. Једна од мојих првих идеја је да целу Србију премрежимо новим комуникацијама и тако да уђемо у ред развијених земаља. Највећи део тог посла не би могли да урадимо без наших кинеских пријатеља. Кинеске компаније граде у свим деловима наше земље. Данас је дошао први директни воз из Кине“, рекао је Вучић.

Воз који је стигао у Београд, довезао је више од 500 тона опреме за изградњу брзе пруге у нашој земљи. Воз у свом саставу има 28 вагона са контејнерима, а вукла га је нова Вектрон локомотива комапније „Србија Карго“.

Кренуо је 24. септембра из кинеског града Ђинана, у провинцији Шангдонг и прешао око 10.500 километара, а траса воза је била: Кина, Монголија, Русија, Белорусија, Пољска, Мађарска и Србија. У тој композицији налази се опрема коју кинеске компаније користе за изградњу брзе пруге од Београда до Будимпеште.