На железничкој станици Нови Београд представљено је дигитално аутоматско спајање вагона и то је први приказ те технологије у овом делу Европе. Нови систем штеди време и људство. Немачка је за истраживање пројекта до сада издвојила више од 20 милиона евра, а до 2030. године Европска унија планира да пола милиона теретних вагона опреми дигиталном спојницом.
Вишедеценијско заостајање за Европом, кажу европски представници, од свих земаља у региону најбрже сустиже Србија улагањем у железницу и модернизацијом будућег примарног начина транспорта робе. Дигитална спојница представљена је до сада само у Белгији, Швајцарској, Шведској и Немачкој.
Присутнима се, поред амбасадора ЕУ Емануела Жиофреа, амбасадорке Немачке Анке Конрад, директора Транспортне заједнице Матеја Закоњшека, обратио и министар гражевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, који је између осталог навео да су у железничком транспорту предузети крупни кораци.
„Ми смо у железничком транспорту предузели крупне кораке последњих година, и као што смо чули да ће Европа много више улагати у железнице, трудимо се да и ми будемо део тих напора и да наше железнице буду боље и напредније“, додаје Весић.
Завршетком пруге Београд–Будимпешта, изградњом деонице Београд–Ниш, железничко повезивање Србије са Европом и примена дигиталне технологије унапредиће капацитете и продуктивност транспорта.
Корист од дигиталне спојнице је сасвим очигледна – повећана ефикасност железничког саобраћаја и заједно са изградњом интермодалних траса и већа привлачност превоза добара железницом.
„Оно за што су некада били потребни сати биће урађено за минут. Допринеће економском развоју, заштити животне средине и међуграничној сарадњи и повезаности, а возови ће бити дужи, бржи и тежи“, каже Закоњшек.
Свој допринос целокупном догађају дала је и компанија „Србија Карго“, као превозник воза за DAC презентацију.