Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, rekla je danas da je vrednost investicija na železnici oko pet milijardi evra, da se putnici na modernizovanim prugama vraćaju vozu kao prevoznom sredstvu i da je sledeći cilj da Srbija iskoristi svoj povoljan položaj kao tranzitna ruta za prevoz tereta.
Mihajlovićeva, koja je danas imala sastanak sa direktorima železničkih preduzeća, rekla je novinarima u Vladi Srbije da se, u odnosu na 2012. i 2013, kad se srpskim prugama išlo od 20 do 40 kilometara na sat i ni dinar nije ulagan u obnovu pruga, danas polako menja slika o železnici.
“Od 2014, mi smo zasukali rukave jer je za nas železnica jednako važna kao i auto-putevi koje gradimo. Pored toga što gradimo brzu prugu Beograd-Budimpešta i rekonstruišemo barsku prugu, ulažemo i u regionalne pruge. U 2018, 2019. i 2020. godini ukupno će biti rekonstruisano oko 800 kilometara regionalnih pruga”, rekla je Mihajlovićeva.
Ona je rekla da zahvaljujući urađenim rekonstrukcijama, vozovi danas na pruzi od Beograda do Valjeva, od Beograda do Vršca ili od Šapca do Zvornika idu u proseku između 80 i 110 kilometara na sat i da na pojedinim linijama ima i do 60 odsto više putnika. “To pokazuje da ljudi žele da se voze vozom, ali vozom koji će biti moderan, sređen i jednako brz kao i autobus”, dodala je ona. Takođe je istaknuta bitna činjenica da se kroz rekonstrukcije povećavaju i kapaciteti pruga za prevoz tereta. Mihajlovićeva je istakla da je za dobre rezultate i efikasan rad železničkih kompanija posebno važna koordinacija između njih.
Generalni direktor “Srbija Karga”, Dušan Garibović, rekao je da je od početka restrukturiranja železničkih preduzeća 2015. godine, „Srbija Kargo“ “neutralisao” dugove koji su nasleđeni od jedinstvenog železničkog preduzeća, da posluje na otvorenom tržištu, da je nabavio 16 najsavremenijih vektron lokomotiva i zaposlio 186 mladih mašinovođa.