Na železničkoj stanici Novi Beograd predstavljeno je digitalno automatsko spajanje vagona i to je prvi prikaz te tehnologije u ovom delu Evrope. Novi sistem štedi vreme i ljudstvo. Nemačka je za istraživanje projekta do sada izdvojila više od 20 miliona evra, a do 2030. godine Evropska unija planira da pola miliona teretnih vagona opremi digitalnom spojnicom.
Višedecenijsko zaostajanje za Evropom, kažu evropski predstavnici, od svih zemalja u regionu najbrže sustiže Srbija ulaganjem u železnicu i modernizacijom budućeg primarnog načina transporta robe. Digitalna spojnica predstavljena je do sada samo u Belgiji, Švajcarskoj, Švedskoj i Nemačkoj.
Prisutnima se, pored ambasadora EU Emanuela Žiofrea, ambasadorke Nemačke Anke Konrad, direktora Transportne zajednice Mateja Zakonjšeka, obratio i ministar graževinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, koji je između ostalog naveo da su u železničkom transportu preduzeti krupni koraci.
„Mi smo u železničkom transportu preduzeli krupne korake poslednjih godina, i kao što smo čuli da će Evropa mnogo više ulagati u železnice, trudimo se da i mi budemo deo tih napora i da naše železnice budu bolje i naprednije“, dodaje Vesić.
Završetkom pruge Beograd–Budimpešta, izgradnjom deonice Beograd–Niš, železničko povezivanje Srbije sa Evropom i primena digitalne tehnologije unaprediće kapacitete i produktivnost transporta.
Korist od digitalne spojnice je sasvim očigledna – povećana efikasnost železničkog saobraćaja i zajedno sa izgradnjom intermodalnih trasa i veća privlačnost prevoza dobara železnicom.
„Ono za što su nekada bili potrebni sati biće urađeno za minut. Doprineće ekonomskom razvoju, zaštiti životne sredine i međugraničnoj saradnji i povezanosti, a vozovi će biti duži, brži i teži“, kaže Zakonjšek.
Svoj doprinos celokupnom događaju dala je i kompanija „Srbija Kargo“, kao prevoznik voza za DAC prezentaciju.