Генерални директор Душан Гарибовић са сарадницима, био је домаћин састанка, одржаног 16. септембра, коме су присуствовали aмбасадор Грузије, Ioseb Nanobashvili, представник Aмбасаде Грузије за послове у Србији, Ilia Koberidze, консултант Амбасаде Грузије, Gvantsa Keshelava и генерални директор Грузијске железнице, David Peredze.

Делегација Грузијских железница је након представљања своје фирме, изнела идеју и пројекат „поједностављења пута свиле“. Иначе су Грузијске железнице већ учеснице превоза „Железница – пут свиле“, на железничкој прузи Baku-Tbilisi-Kars, названом BTK.
Поменутим пројектом омогућен је директан пут из Кине у Европу. Овај коридор је дуг 838 километара, од тога 76 километара пролази кроз Турску, 259 кроз Грузију, а 503 кроз Азербејџан.
Интересантна је чињеница да се прелаз границе између Турске и Грузије одвија кроз тунел, који се једним делом налази у Турској, а другим у Грузији. Предвиђено је да терет из Кине, преко Казахстана и Туркменистана, буде допремљен у луку Алат у Бакуу, а одатле ће преко Грузије и Турске за Европу.
Како би убрзали проток робе, сва документација у вези превоза обавља се електронски и спремни су да своја искуства преласка са папирног на електронски начин пословања поделе са нама.
Основна идеја је да користе Луку Констанца у Румунији, а затим да робу даље транспортују до Србије и земаља западне Европе. Друга алтернатива је превозни пут преко Турске, Бугарске и Србије. Свакако су заинтересовани за конкурентне цене које би могли да понуде својим клијентима до крајње дестинације. Успостављање оваквог коридора би било значајна алтернатива за начин транспорта у региону и имало би значајну улогу у железничком саобраћају између Кине и Европе. Након стављања у функцију овог коридора, раздаљина ће се смањити за 7.000 километара, у односу на превозе који иду из Кине преко Русије за Европу.
Очекује се да ће значајна количина терета између Кине и Европе бити преусмерена на овај правац, јер ће тако роба из Кине за Европу, пругом стизати за 20 – так дана.

У наредном периоду планиран је наставак разговора између Грузијских железница и Србија Карга, у циљу дефинисања конкретних захтева и услова, а све у циљу остварења блиске и успешне пословне сарадње. Након завршетка званичног дела састанка делегације су размениле пригодне поклоне.

