Prvo i najvažnije je da nemamo ljudskih žrtava i da se nesreća nije dogodila u naseljenom mestu, jer je ova železnička kompozicija prevozila opasne materije, sumpornu kiselinu. Zbog toga svi ljudi koji su uključeni u ovu temu prema ovom događaju moraju da se odnose sa dužnom pažnjom, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, prilikom obilaska mesta na pruzi između Jagodine i Bagrdana, na kome su sinoć iskliznule vagon – cisterne.

Prema rečima ministra Momirovića, trenutno je prioritet da se oslobodi pruga i to najpre desni kolosek, koji je manje oštećen od levog, kako bi transport mogao nesmetano da se odvija.

Ja očekujem da desni kolosek osposobimo za saobraćaj u naredna dva dana, a za levi će trebati nešto više vremena, jer je reč o većem oštećenju. Reč je o koridoru 10, koji je međunarodno frekventni koridor. Jako je važno da pokažemo ozbiljnost prema ekonomiji, prema putnicima i prema međunarodnim partnerima, da mi to možemo brzo da saniramo. Ova nesreća uopšte nije mala i jedna je od ozbiljnijih u prethodnom periodu, bez obzira što na sreću nije bilo ljudskih žrtava, puno je vagona iskočilo iz šina i saniranje nesreće neće biti jednostavno. Mi moramo da pokažemo ozbiljnost i u naredna dva, tri dana maksimalno brzo i efikasno saniramo posledice ovog iskliznuća. To zahteva veliki rad ljudi iz „Infrastrukture železnice Srbije“ i „Srbija Karga“, koji već od jutros rade na tome, – poručio je ministar Tomislav Momirović. 

kolaz 4

Prilikom obilaska mesta iskliznuća vagon-cisterni, ministar Momirović je rekao i da su stručnjaci iz Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju odmah jutros izašli na lice mesta, da su vatrogasci došli izuzetno brzo i sve vreme opserviraju teren, da je policija zaštitila mesto iskliznuća, a da će „Srbija Kargo“ i „Infrastruktura železnice Srbije“, zajednički utvrditi stanje stvari i odgovornost za ovaj događaj.

Generalno su sve službe brzo reagovale, – rekao je ministar. Pored što brže sanacije pruge i uspostavljanja železničkog saobraćaja na koridoru 10, ministar Momirović je kao cilj istakao i maksimalnu ekološku sanaciju terena gde su iskliznule cisterne, sa čime će se što pre početi.

    Železnički saobraćaj između Bagrdana i Jagodine, na niškoj pruzi u prekidu je od sinoć, 28. novembra, u 19.30 sati, kada su iz sastava teretnog voza iskliznule vagon-cisterne, a tom prilikom je primećeno curenje sumporne kiseline.

    Prilikom ovog iskliznuća nije bilo povređenih.     U sastavu teretnog voza, koji je saobraćao iz Dimitrovgrada za Šabac, bilo je sedamnaest vagona, od kojih su se četiri vagon-cisterne prevrnule na bok, a još četiri iskliznule iz šina.

    Nakon iskliznuća,  vatrogasne jedinice su odmah izašle na lice mesta i sve vreme obezbeđuju mesto akcidenta, a stručne službe  „Srbija Karga“ i “Infrastrukture železnice Srbije”, pristupile su saniranju posledica ovog vanrednog dagađaja, kako bi što brže obezbedile normalizaciju železničkog saobraćaja. Na terenu je pomoćni voz „Infrastrukture železnice Srbije“ sa ciljem što bržeg raščišćavanja koloseka, dok tokom dana na teren treba da izađu i stručne ekipe kompanije „Eliksir“, za čije potrebe je prevožena sumporna kiselina, kako bi se uključili u sanaciju ovog vanrednog dagađaja.

    Železnička komisija za vanredne događaje utvrdiće uzroke ovog iskliznuća.

    Zbog iskliznuća vagon-cisterni između Jagodine i Bagrdana, u prekidu je železnički saobraćaj između Beograda i juga Srbije. „Srbija Voz“ je saopštio privremenu izmenu organizacije putničkog železničkog saobraćaja na niškoj pruzi.

Kolaz 3