Председник Србије Александар Вучић, заједно са министарком грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зораном Михајловић и амбасадором Руске Федерације Александром Боцан Харченком, обишао је радове на изградњи вијадукта „Чортановци“ на железничкој деоници Стара Пазова – Нови Сад, у оквиру изградње пруге за велике брзине између Београда и Будимпеште.

Председник је овом приликом разговарао са радницима, који су га упознали са напретком, са оним што је до сада урађено и шта је у плану. „Видео сам колики је ово комплекс и колико ће значити нашој земљи. И Мађари почињу да граде пругу са своје стране. Ово ће много олакшати путовање свим нашим грађанима. Ово је потпуно други ниво до ког је Србија стигла, а наша улагања ће сваке године све више расти – поручио је овом приликом председник. Након разговора са радницима, председник се и сам попео на вијадукт, али новинарима није дозволио из безбедоносних разлога.

„Хоћу свима да се захвалим на овом величанственом дану. Видео сам оно што је мало ко имао прилику да види. Људи ће тек моћи да виде колико је лепа наша Србија и колико вреди. Поносан сам на оно што смо урадили у последњих пет, шест година. Ово је највеће железничко градилиште у Европи и зато честитам и нашим радницима и руским пријатељима на ономе што изводе и верујем да ће овај резултат бити подстрек за наставак радова и у другим деловима јужно од Београда. Ако је мост Врла симбол Грделице, вијадукт код Чортановаца биће симбол свеукупног напретка Србије, брзих пруга и можда најлепше место које може да се види“, истакао је Вучић на градилишту. Руски амбасадор Боцан – Харченко је рекао да је велика част што Русија учествује у овом пројекту и да су димензије пројекта величанствене. „Величанствено градилиште које је и од европског значаја. И представници РЖД – а кажу да ће бити још више сарадње, а то показује да имамо безброј могућности“, навео је амбасадор.

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, рекла је да ће модернизација железнице омогућити да Србија постане незаобилазна рута и у железничком саобраћају и да заједнички пројекти са Руским железницама доприносе том циљу. Такође је нагласила да је за Србију важно да модернизује комплетан железнички Коридор 10 и да се боље повеже ка југу и са Северном Македонијом и Грчком.

Обиласку градилишта присуствовали су и покрајински премијер Игор Мировић, представници „Србија Карго“ а.д. као и осталих железничких предузећа. Тунел и вијадукт Чортановци једно су од највећих инвестиционих и инфраструктурних градилишта у овом делу Европе. Вијадукт ће бити дужине 2,9 километара и носиће га 59 стубова, од којих ће највиши бити 28 метара. Поред вијадукта, на овој деоници граде се две тунелске цеви, свака са по једним колосеком, дужине од по 1,2 километра. Радови на изградњи вијадукта и тунела Чортановци почели су 11. августа 2017. Рок за завршетак радова је 52 месеца, а вредност посла је 337,6 милиона долара.